Jak Symfonia Handel wspiera zarządzanie sprzedażą i magazynem?

Rozwój biznesu w naturalny sposób przyczynia się do zwiększenia sprzedaży i liczby procesów wewnątrz organizacji. Przychodzi jednak moment, gdy zamówień wciąż przybywa, a dotychczasowe metody ich obsługi stają się nieefektywne. Jak usprawnić handel, przyspieszyć realizację transakcji i zwiększyć zyski? Postaw na system, który pozwoli Ci zachować kontrolę nad procesami handlowymi.

Jak wspierać sprzedaż?

Sprawna obsługa procesu handlowego – od prezentacji oferty, przez zamówienie, aż po dostawę – ma ogromny wpływ na zadowolenie klienta z transakcji i kontaktu z firmą oraz sprzedawcą. To również czynnik decydujący o tym, czy zamawiający wróci po kolejne zakupy.

Wsparcie stanowi oprogramowanie Symfonia Handel, które kontroluje wszystkie procesy – od momentu zarejestrowania zamówienia w systemie, poprzez wydanie z magazynu, nadanie w systemie wysyłkowym i śledzenie drogi przesyłki w systemie kurierskim, aż po finalne wystawienie faktury i przesłanie odpowiednich danych automatycznie z modułu handlowego do księgowego.

Jednolite systemy, jak np. Symfonia Handel, pomagają m.in. uniknąć problemów związanych z zamówieniem przez klienta towaru, którego akurat nie ma w magazynie, zakupu w złej cenie, gdy np. promocja na dany produkt już minęła, czy opóźnień w kompletowaniu zamówienia i jego wysyłce. W takich sytuacjach program handlowy jest nieocenionym wsparciem dla osób zajmujących się tworzeniem ofert, przyjmowaniem zamówień, wystawianiem dokumentów sprzedaży (ewentualnymi korektami). Ułatwia on także śledzenie rotacji towarów w magazynie, pomaga w łatwym wyszukiwaniu i zarządzaniu dostawami, wspiera w ograniczaniu strat (np. podpowiadając, który towar został przyjęty do magazynu przed określoną datą i warto stworzyć na niego promocyjną ofertę).

Integracja z platformami e-commerce

Symfonia Handel doskonale sprawdzi się również w przypadku sklepów internetowych. System ma bowiem możliwość integracji z popularnymi platformami sprzedaży online, m.in. Baselinker, Sote, Shoper, e-bay, Shoplo, IdoSell Shop, Opencart, Magento, Shop Gold, Presta Shop, czy Woo Commerce. Dzięki integracji programów w Symfonia Handel można uzyskać m.in. wgląd w listę kontrahentów, towarów, cenników, zamówień oraz śledzić stan ich realizacji łącząc dane z tradycyjnego kanału sprzedaży z internetowym.

Mobilne zarządzanie handlem i magazynem

Dzięki mobilnym aplikacjom z systemu można również zarządzać zadaniami związanymi z prowadzeniem działu handlowego lub magazynu z poziomu urządzenia (smartfon, tablet) z systemem Android. Symfonia Mobilny Handel wspiera przedstawicieli handlowych pracujących w terenie. Aplikacja umożliwia wystawianie zamówień i dokumentów sprzedaży (paragony, faktury) online, przeglądanie nierozliczonych faktur, przyjmowanie płatności, drukowanie faktur oraz dokumentów KP, planowanie tras z ich akceptacją przez przełożonego, śledzenie kilometrówki.

Z kolei Symfonia Mobilny Magazyn (system WMS) pozwala na o cyfrową obsługę wielu magazynów i lokalizacji towarów. Aplikacja daje możliwość wydania, przyjęcia, realizacji zamówień, inwentaryzacji, lokalizacji towaru w magazynach, drukowania etykiet, czy delegowania zadań dla pracowników. Dzięki niej można także zarządzać stanami magazynowymi ze smartfonem w ręku.

Gwarancja prowadzenia biznesu zgodnie z aktualnym stanem prawnym

Bezpieczeństwo prawne jest bardzo istotnym elementem biznesu. Symfonia Handel zapewnia użytkownikom pełen komfort dzięki bieżącej aktualizacji systemu o zmieniające się prawo oraz regularnym powiadomieniom o nadchodzących zmianach. Co więcej, narzędzie pozwala na zaawansowaną kontrolę bezpieczeństwa podatkowego dzięki automatycznej kontroli powiązań wystawionych dokumentów na każdym etapie zamówienia oraz weryfikowanie kontrahentów w wykazie białej listy podatników.

Dostosuj narzędzie do indywidualnych potrzeb Twojego przedsiębiorstwa

Symfonia Handel idealnie sprawdzi się w przypadku zróżnicowanego asortymentu wymagającego dostosowania katalogów oraz rodzajów produktów lub klientów do indywidualnych potrzeb oraz elastycznej analityki. Narzędzie pozwala bowiem na definiowanie własnych indywidualnych cech (pół własnych) towarów oraz analogicznie, tworzenie dodatkowych pól w dokumentach. Użytkownik ma możliwość dostosowania funkcji programu do specyfiki branży czy prowadzonej działalności, oraz integracji systemu z innymi aplikacjami biznesowymi dzięki wykorzystaniu interfejsu WebAPI. Integracja z systemem Symfonia ERP pozwala z kolei na bieżącą wymianę danych między programami oraz sprawne zarządzanie procesami sprzedażowo-handlowymi.

Programy handlowe posiadające bezpośrednią możliwość komunikacji z systemem ERP są optymalnym rozwiązaniem dla każdej firmy rozwijającej sprzedaż. Skorzystaj z elastycznego oprogramowania wspierającego handel i zarządzanie magazynem, które dodatkowo możesz zintegrować ze swoim kanałem e-commerce. Rozwijaj swój biznes z Symfonia Handel.


Tomasz Kozłowski

New Business Development Manager w Symfonia

Z branżą IT związany od ponad 20 lat. Na co dzień zajmuje się poszukiwaniem i wprowadzaniem w praktyce rozwiązań informatycznych rozbudowujących portfolio i funkcjonalności oprogramowania z linii Symfonia ERP.

Powiązane artykuły

Zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami z serii „Rusz swój e-commerce”. Materiały przygotowane przez ekspertów zarządzania produkcją Symfonia.

blog

Automatyzacja sklepu internetowego to nie tylko marketing automation.

Poznaj sposoby na usprawnienie pracy Twojego e-sklepu.

Czytaj
blog

Jak wybrać ERP do handlu elektronicznego (e-commerce)?

Sprawdź jak wybrać właściwy system e-commerce.

Czytaj